Területi Melléklet

12. Egyéb, a szolgáltatásra és ingatlanokra, üdülőkre vonatkozó fontosabb információk

 

Az ingatlan (üdülőház esetében is) tulajdonviszonyában bekövetkezett változásokat 15 napon belül szükséges a Területi Szolgáltató ügyfélszolgálata felé bejelenteni.

Tulajdonosváltozás bejelentéshez és bejegyzéséhez minden esetben 30 napnál nem régebbi teljes tulajdoni lap benyújtása szükséges.

Lakóingatlan nem csak lakás céljára történő használata esetén (gazdálkodó tevékenységet folytató) az ingatlantulajdonost a lakossági díj fizetése nem mentesíti a gazdálkodó szervre vonatkozó díjfizetési kötelezettség alól. Kivételt képez ez alól az ÁSZF 4.1.5. pontjában megvalósult feltételek teljesülése.

Az időlegesen használt, de a tulajdoni lapon nem üdülőnek minősített ingatlanok folyamatos díjfizetésre kötelezettek az üdülőidőszakon kívüli időszak tekintetében is. Ezen ingatlanokra a szüneteltetésre vonatkozó feltételek teljesülése esetén, és annak szabályai szerint szüneteltetés igényelhető.

Természetes személy ingatlanhasználó esetében lehetőség van éves, vagy időszakos szolgáltatás választására, amennyiben az ingatlant az önkormányzat nyaralónak/üdülőnek minősíti.

A szolgáltatás szüneteltetése, illetve a kisebb űrtartalmú edényzet igénybevételének lehetősége a tulajdonosváltással megszűnik. Az új ingatlanhasználónak a szüneteltetés további fenntartására, vagy a kisebb űrmértékű edényzet igénybevételére kizárólag kérelme és jogosultságának igazolása alapján van lehetősége.

Szívességi lakáshasználat esetén – bérleti szerződés hiányában – az ingatlan tulajdonosának nyilatkoznia szükséges a szívességi lakáshasználat biztosításának tényleges időtartamáról, illetve annak megszűnését követően a díjfizetés vállalásáról.